آشنایی با تکنولوزی  تلویزیون های سه بعدی

همان طور که میدانید فناوری های مربوط به سیستم های نمایشگر و تلویزیونی بسیار افزایش یافته است و هر روز شاهد پیشرفت های بزرگی در این زمینه هستیم.از تلویزیون های CRT گرفته تا تلویزیون های LCD – LED و در نهایت هم سه بعدی یا همان ۳D.  ولی از تلویزیون های با فناوری سه بعدی و از مشکلات و خرابی های آن ها چه می دانیم؟

در ابتدا باید جواب این سوال را بدهیم که اصلا تلویزیون سه بعدی چیست ؟ تلویزیون های سه بعدی نوعی از تلویزیون است که امکان نمایش تصاویر و دیدن تصاویر توسط کاربر به صورت برجسته را می دهد و به عبارتی دیگر به تصویر عمق می دهد و به نوعی به نمایش می گذارد که بیننده گمان می کند  تصویر مایل است از تلویزیون بیرون بیاید و ان تصویر جسم در فضای یه بعدی واقعی پیدا کند. به عبارتی این حالت فقط یک فناوری پیشرفته می باشد که با فریب دادن چشم و مغز انسان تصویر را طوری به نمایش می گذارد که شما فکر می کنید تصویر بیرون از فضای چهار چوب تلویزیون قرار گرفته است.خب قطعا این تصویر جذابین بیشتری نسب به تلویزوین های عادی ۲ بعدی دارد که فقط عرض و ارتفاع را نمایش می دهد.

خب شاید برایتان سوال شود که چگونه این تصاویر سه بعدی ایجاد می شوندو چشم و مغزز چگونه فریب می خورند. در ادامه با ما همراه باشید ….

در زمان نمایش تصویرر توسط تلویزیون سه بعدی تلویزیون یک تصویر را  که یکسان است را به دو حالت نمایش می دهد که یکی برای  چشم راست و یکی برای چشم چپ است، در دید اول تصویر یکی است ولی بدانید که این تصویر که باهم ادغام شده هرکدام ( چپ و راست ) به جهت های مخالف هم کج و مایل شده اند و وقتی این دوتصویر با حالت کجی مخالف هم باهم ادغام می شود در چشم ما تصویر سه بعدی به نظر می رشد و مغز ایت تصویر را به حالت عمق دار و برجسته تفسیر می کند و این راز اصلی  سه بعدی سازی تصویر می باشد.البته وقتی شما بدون عینک به این تصویر ترکیب شده نگاه کنید شاهد یک تصویر کدر  و مات و بهم ریخته خواهی بود و نوعی لنز پلاستیکی که در عینک مخصوص همراه تلویزیون وجود دارد این تصویر را به چشم شما برجسته نمایش میدهد و به همین دلیل است که تلویزیون های سه بعدی دارای عینک مخصوص به خود هستند. این حالت و این فناوری به یک سیستم به نام Steropsis تکیه کرده است و باید بدانید در حالت عادی و نرمال چشم های انسان حدود ۲٫۵ اینچ با یکدیگر فاصله دارند و این باعث شده که وقتی شما به یک تصوی نگاه می کنی ( مثلایک درخت) تصویر یکی است ولی با زاویه دید متفاوتی به مغز برسد و مغز این تصویر را به صورت حرفه ای پردازش و ادغام کرده و یک تصویر عمق دار سه بعدی ایجاد میکند و به همین دلیل شما تصویر روبه روی خود را به صورت زنده و سه بعدی می بینید. این دقیقا کاری است که فناوری جدید در تلویزیون های ۳D آن را انجام می دهد و تصاویر را با زاویه ی منحرف ایجاد میکند و نتیجه این که شما تصویر سه بعدی را می بینید.

تعمیرات تخصصی تلویزیون های ۳D برند بنکیو در این مرکز انجام می شود.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس » لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستانها میتوانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمتگزار مناسبی برای ایشان باشیم.
آدرس:تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-ساختمان۹۸-واحد۳
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

تعمیرات تلویزیون ۳D benq