عیب یابی و تعمیرات تخصصی LED

تلویزیون از جمله دستگاه های بسیار پرکاربرد در زمان حال حاضر است که همه ما نمونه و مدلی از آن را در خانه های خود داریم. این وسیله به ما امکان می دهد تا از اخبار روز و اتفاقات دنیا با خبر باشیم – جدیدترین خبرهای علمی و پزشکی را بدانیم ، سرگرم باشیم و فیلم های مورد علاقه ی خود را  ببینیم و کلا اوقات فراغت خود را به خوبی بگذرانیم.تلویزیون خود تاریخچه ای طولانی دارد که توضیحات این تاریخچه خارج از حوزه ی  این مطالب بوده  و می توانید در اینجا کمی از تارخچه ی تکامل تلویزیون را  ببینید.

ولی به صورت کوتاه میگوییم که فردی به نام جان لوگی برد به عنوان مخترع تلویزیون یاد می شود که برای اطلاعات بیشتر می توانید در اینترنت بیشتر در مورد ان و زندگی نامه بدانید. تلویزیون ها همه می شناسند و دیگر نیازی به کفتن این که چه نوع دستگاهی است نمی باشد.در این جا میخ واهیم در ابتدا در باره ی تلویزیون های LED صحبت کنیم.

باید بدانید که منظور از LED استفاده از فناوری لامپ های LED می باشد ولی در ایران و کشورهای توسعه یافته ساختار ال ای دی نیز متفاوت است.ساختار تلویزیون های LED به این شکل است که برای تامین نور زمینه آن از لامپ های ال ای دی استفاده می شود که مزیت های بسیار زیادی دارد از جمله سبک تر بودن نسبت به تلویزیون های ال سی  دی – میزان مصرف کمتر برق – نور بهتر و با شدت ملایم در حین  کیفیت بالا – نمایش رنگها به صورت واقعی تر – کنتراست بالا تر و بهتر که همان طور که گفته شد از مزیت های مهم تلویزیون های ال ای دی می باشد. باید بدانید که تلویزیون های LED نیز به دلیل تفاوت مدار آن با ال سی دی مدارهای ولتاژندارد و نیز کمتر دچار مشکل تاریکی صفحه می شود.

البته اگر بخواهیم از مشکلات این تلویزیون ها ( LED) ها حرف بزنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. خاموشی دستگاه
  2. خاموش شدن بعد از مدتی کار کردن
  3. تاریک شدن بخشی از صفحه نمایش
  4. و …..

این عوامل از شایع ترین مشکلات خرابی های تلویزیون های LED می باشند که البته می توان به راحتی عیب یابی و تعمیر کرد. این البته باید بدانید که مثلا خاموشی دستگاه تلویزیون فقط به یک دلیل نبوده و میت واند دلایل زیادی داشته باشد که در عیب یابی می توان به مشکل اصلی  آن پی برد. به عنوان مثال می توان به خرابی و سوختن برد پاور مربوط باشد و یا می تواند برد مین نیز سوخته باشد.

تعمیرات تلویزیون های LED بنکیو در این مرکز انجام می شود.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تعمیرات تلویزیون LED Benq