تعمیرات و عیب یابی تخصصی 

مانیتورهای ips شاید برایتان سوال باشد که چه نوع مانیتوری می باشد.میدانید که صفحه نمایش  مانیتورها LCD هستند و خب هرکدام زاویه دید خود را بنابرفناوری ارائه می دهن، مثلا  برخی از مانیتورها زاویه دید وسیع تری را می دهد و برخی ها هم کمتر. نوع پنل های استفاده شده در مانیتورهای عادی که نوع ارزان قیمت هم هستند پنل هایی موسوم به TN می باشند که زاویه دید عمودی کمی دارند. وقتی که زاویه دید عمودی شما بر صفحه خیلی تغییر کند شاهد بهم ریختن رنگ ها خواهید شد و دیگر رنگ ها را ان طور که از روبه رو نمی بینید و تصویر ماهیت خود را از دست میدهد و این بزرگترین ضعف در مانیتورهای با پنل معمولی ( TN)  است.البته با پیشرفت فناوری و با  تبدیل شدن نور پس زمینه از فلئورسنت به LED رنگ های نمایش پنل های TN کمی بهتر و واقعی تر شد و این به دلیل استفاده از نور LED به جای فلوئورسنت تصویر با کیفیت تری ارائه گردید.

و اما پنل های IPS یا In-Plane Switching

میتوان گفت که فناوری پنل ( صفحه نمایش ) IPS اولین بار توسط کمپانی هیتاچی در سال ۱۹۹۶ به کار گرفته شد. اصل تفاوت  پنل ips با tn این است که در صورت تغییر زاویه دید افت کیفیت در تصویر اتفاق نمی افتد و تصویر کماکان کیفیت خود را حفظ میکند. البته توضیحات کامل و فنی و ساختار  این که چگونه پنل های IPS این کار را انجام میدهد یک مسئله پیشرفته بوده و توضیحاتی طولانی دارد قکه ما در این جا به گفته ای کوتاه بسنده می کنیم. دقیقا برخلاف پنل  های TN مولوکول های کریستال مایع در IPS به صورت موازی حرکت می کنند که باعث می شود پراکندگی نوری کمتری اتفاق بیفتد و نتیجه تصویر از زاویه دید های مختلفی به خوبی نشان داده شود و رنگ ها بهم نمی ریزد.

مشکلاتی که برای مانیتور ها به وجود می آید باهم و بر اسا نوع ان ها مشکلات خاص خود را دارند. یکی از شایع ترین های مشکلات برای مانیتور های IPS پیش می آید خرابی برد TFT آن می باشد که باعث خرابی تصویر و حتی بهم ریختگی رنگ ها می شود و مشکلات خاموشی دستگاه مربوط به برد مین آن است.

عیب یابی و تعمیرات مانیتورهای آی پی اس  در این مرکز به صورت تخصصی  انجام می شود.

تلفن های تماس : ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱ – ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

 

تعمیرات مانیتور بدون حاشیه و ips