عیب یابی و تعمیرات مانیتور LED

در ابتدا باید بدانید که واژه ی LED مخفف عبارت Diode Light Emitted می باشد که به معنی تصویر با نور زمینه LED است که در این نوع مانیتورها برخلاف نوع مانیتور LCD از لامپ های دیودی برای نوردهی و تامین نور زمینه استفاده می شود که خب کیفیت بهتری را نسبت به نوع LCD ارائه می دهد. شما احتمالا با لامپ های دیود معمولی آشنا هستید همان لامپ هایی که در جلوی مانیتور و یا تلویزیون روشن است. این لامپ ها در ساختار مانیتور نیازمند برد های ولتاژ نیستند و از لامپ های فلوئورسنت جهت نوردهی استفاده نمی کنند و در نتیجه اینکه هم حرارت  کمتری تولید میکنند – از عمر بیشتری نسبت به مانیتورهای LCD برخوردارند و هم مصرف برق آن ها بسیار کمتر است.

از نظر زیست محیطی هم استفاده از لامپ های LED بسیار بهتر از نوع فلورسنت است و به همین دلیل استفاده از لامپ های ال ای دی که گازهای گل خانه ای تولید نمی کنند و عمر بیشتر – مصرف برق کمتر و حرارت کمتری را دارند را کمپانی ها در دستور کار قرار داده و جایگزین سیستم های قدیمی می کنند. وقتی هم یک مانیتور ال ای دی دچار خرابی مربوط به بکلایت می شود به مراتب تعمیرات آن راحت تر بوده و قطعات آن نیز  به راحتی به دست می آید این در حالی است که تعمیرات مانیتورهای ال سی دی هزینه بیشتری را شامل می شود و آن هم به این دلیل است که باید برای ان مدار های ولتاژ طراحی شود که در سیستم LED نیازی به این کار نیست و فقط کافی است که برق مورد نیاز که معمولا ۱۲ ولت و یا ۱۹ ولت است را از خود مدار پاور بگیریم که باعث می  شود هزینه تعمیرات ان بسیار کمتر شود.

دیگر مشکلاتی هم که برای مانیتورهای LED پیش می آید به نوعی با مانیتورهای LCD نیز یکی می باشد و  ان هم خرابی و بروز مشکل برای مین برد است که خرابی مین برد خود دلایل زیادی دارد که یکی از آن ها خراب شدن نرم افزارRom مانیتور بوده و یا ورودی تصویر  آن ایراد پیدا میکند. تمامی مشکلات و خرابی های انواع مانیتورها در این مرکز به خوبی و در کمترین زمان عیب یابی و تعمیر می گردد.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تعمیرات مانیتور LED benq